Блакитні трамваї

20.02.2018 2018-02-20

Особисто я люблю Вінницю за трамваї. От чесно. Ані фонтани, ані мумія Пирогова, ані «Вервольф» не тішать око так, як це роблять оті блакитні красені. І щось таки у них є магічного. Не виключаю, що магією у моєму розумінні може бути відсутність реклами на трамвайних корпусах, чистота та акуратність салонів, однаковість вагонів або їх якість. Коротше те, що у принципі не притаманно нашій країні. А може все разом. Не знаю. Та кожного разу, коли бачу «швейцарців», «чехів» або новенькі VinWay, я проводжаю їх радісним поглядом.

А от перші «рогаті» з'явилися у нашому місті ще у 1913 році. Спочатку вони курсували від залізничного вокзалу до жіночої гімназії. Потім було прокладено колії на Пирогова, Академіка Янголя, Хмельницьке шосе, Електромережу і врешті-решт на Вишеньку. Останні масштабні роботи було закінчено у 2015, коли трамвайним маршрутом №3 об'єднали сполучення «Вишенька-Електромережа».

 

 

 

 

Найкрутішим, на мою думку, поворотом у нашій «трамвайній епопеї» стало підписання Меморандума про взаєморозуміння між урядами Швейцарської Конфедерації і України. Це було у 2006-му. Саме тоді розпочато реалізацію проекту «Цюріхські трамваї для Вінниці».

Вже у 2007-му нам «пригнали» перші 14 вагонів. Наступного року – ще 15 поїздів. У 2009-10 рр. у місто над Бугом привозять аж 60 «швейцарців». І все це бе-зо-пла-тно!

Починаючи з 2011 року нас «катають» саме швейцарські трамваї. Хоча іноді ми можемо бачити і стареньких «чехів». І погодьтеся, вони куди миліші, аніж львівські, маріупольські чи то пак житомирські трамваї, що виглядають (нехай мене пробачають жителі тих міст), як «ходячий» рекламний банер. У 2012 в наших красенях з'явився Wi-Fi. Хоча, у даному випадку, це більше понти, аніж реально дієве ноу-хау.

VinWay або «Вінницький шлях» – це останнє, про що я хочу згадати у цьому блозі. На вигляд вони наче з'явилися з самого, хай йому грець, майбутнього (так, у розвинених країнах таким вже не здивуєш, а для нас це в дивину). Наразі таких модернізованих «чехів» у Вінниці вже вісім. А до кінця року їх буде десяток.

Вони трьох типажів: 22-метрові, короткі 16-метрові та довжелезні 32-метрові. Останній може одночасно перевозити до 306 пасажирів. А ще великим плюсом «ВінВеїв» є низька підлога, що спрощує пересування у транспорті людям на інвалідних візках.

Якось пізніше я напишу про впровадження у Вінниці електронного квитка та нову партію «швейцарців», які мають приїхати до нас у 2021 році.

Додати в обране

Ця функція доступна лише для зареєстрованих користувачів, будь ласка авторизуйтесь чи зареєструйтесь

Вхід в систему или Зареєструватись